Kære Puk
Skal fotos af hans kone stå fremme?
På bare en måned har initiativet, som er døbt "Primetime Kvinder", allerede fået knap 2.500 positive tilkendegivelser på Facebook.
Primetime Kvinder vil gennem en række initiativer sætte fokus på den ungdomsdyrkelse og aldersfascisme, der i dag dominerer mediebilledet.
Primetime kvinder på nettet
Kvinder i alderen 40+ er mere sunde, stærke, veluddannede og velstillede, end de nogensinde har været før.
Men på trods af kvindegruppens voksende størrelse og øget indflydelse i samfundet er kvinderne i 40'erne, 50'erne og 60'erne kraftigt underrepræsenteret i mediebilledet.
Det har udgiverdirektør Pernille Aalund sammen med en række redaktører og chefredaktører besluttet at gøre noget ved, og sammen stiftede de for en måned siden Facebook-siden Primetime Kvinder.
Siden har på rekord tid har fået 2.500 tilhængere og skabt livlig debat på sidens "Væg".
- Det er helt overvældende så stor opbakning, vi har fået til vores projekt - men det illustrerer jo meget godt, at der et enormt behov, for at modne kvinder kommer på dagsordenen, siger Pernille Aalund.
Kvinderne bestemmer over formuen
I Danmark ligger 75% af den private formue hos den del af befolkningen, som er over 50, og samtidigt viser amerikanske undersøgelser, at kvinderne står bag 80% af alle købsbeslutninger.
Danske undersøgelser viser desuden, at de kvinder, som bruger flest penge på mode, er kvinder i alderen 50-60 år.
- De virksomheder og medier, som forstår, at vi vil have reklamer, der taler til OS, i medier, som vi kan spejle os i - de får også vores penge, fortæller Pernille Aalund.
Se mere på www.facebook.com/Primetimekvinder