Årets Knæk Cancer-blomst får massiv opbakning fra danskerne

Søndag, 29. oktober 2017
Søren Johannesen
Igen i år blev Knæk Cancer-showet en stor succes. Den lille Knæk Cancer-blomst indbragte alene over 4,5 millioner kroner. Det er Aller Media, som Familie Journal er den del af, der står bag slaget af blomsten.
Holdet bag Knæk Cancer
Holdet bag Knæk Cancer 2017

Også i år støttede Aller Media, som Familie Journal er en del af, op om den store Knæk Cancer-kampagne, som sluttede lørdag med TV 2's store indsamlingsshow, som indbragte i alt 147.113.040 kr.

Aller Media var for femte år i træk eneforhandler af den kendte Knæk Cancer-blomst, som i år var i en ny guldvariant. Over hele landet har danskerne gennem de seneste uger kunnet købe blomsten i forretninger og kiosker, hvor de også køber deres ugeblade og magasiner. Og blomsten er populær.

Til aftenens Knæk Cancer-show kunne Annemette Krakau, Billed-Bladets chefredaktør, på vegne af alle Allers blade og magasiner således overrække 4.556.702 kr. for salget af Knæk Cancer-blomsten, der er blevet en fast del af den store Knæk Cancer-kampagne.

- Desværre har rigtig mange danskere kræft tæt inde på livet - enten ved selv at være ramt af denne frygtelige sygdom, eller fordi en af deres nærmeste er syg. Heldigvis støtter hele Danmark massivt op omkring Knæk Cancer-kampagnen, og i Aller Media er vi glade for, at vi med salget af Knæk Cancer-blomsten kan bidrage til indsatsen og dermed et bedre liv for mange mennesker i hele landet, siger Annemette Krakau, chefredaktør for Billed-Bladet.

- At det lykkedes at sælge så mange Knæk Cancer-blomster igen i år, skyldes i høj grad, at så mange forretninger og kiosker over hele landet har sagt ja til at deltage. Det er vi taknemmelige for.